söndag 28 november 2010

Underbara Första Advent!

Idag är det första advent, vilket mys! Älskar julen och allt mys kring den. Umgås och mysa med nära och kära! Och idag får vi äntligen tända första ljuset i vår fina adventljusstake. Tappade bort siffrorna till den, vettetusan vart jag lagt dem. Kan väl inte ligga på något annat ställe än i jullådan? Fick iallafall bli en nödlösning då jag inte hunnit varit till stan o köpt nya siffror.




Känner att jag är lite hjärtfixerad. Allt med hjärtan tycker jag är såå fint! =)





Fy sjutton vad mycket snö det har kommit och fortsätter komma tydligen. Varenda jäkla dag då man vaknar och tittar ut så snöar det. Inte bättre idag kan jag meddela er alla som inte tittat ut än...

Pappan i huset sover fortfarande eftersom han hade besök av "grabbarna grus" och drack endel av deras whiskykalender. Och vi andra har snällt fått röjt lite efter dem. Lite glas och disk att ta hand om. Men nu är det fint igen och söndagen kan ägnas åt mys bara! Det är han värd, hjärtat mitt! Hihi! I och för sig så bjöd han på en underbart god mat, äkta chiliconcarne med massa gott tillbehör. Hemmagjord guacamole, ost, bröd, isbergssallad och gräddfil. Mums!

Förresten... Igår var jag och några andra tjejer till en kär vän. Var så längesedan jag träffade henne. Vi hade mysigt därute i skogen!=) Åt god mat, pratade och drack glögg! Underbart att kunna ses ibland. Skulle kunna vara bättre på det, men alla har liksom sitt och fullt upp jämt. Man ska vara glad för de gånger man kan ses, inte älta de gånger man inte ses!=)




Ha nu en underbar Första advent! <3

//Mian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar

Bloggintresserade

Bloggarkiv